Apple zachwyciło się polską grą – w ciągu tygodnia została pobrana milion razy

Redakcja PR - 30.03.2017
107

Digital Melody odnosi sukcesy na rynku gier mobilnych. Ich tytuły są fabrycznie zainstalowane w salonach Apple

Istnieją dwie drogi prowadzące do sukcesu na rynku mobilnym. Albo skopiujesz kogoś, kto ma go już na swoim koncie i będziesz zarabiał na klonie gry lub aplikacji, lub dołożysz wszelkich starań, by to Twój autorski pomysł był powielany przez innych. Polacy to ambitny i zdolny naród, dlatego Digital Melody poszło trudniejszą ścieżką. Ich gry na urządzenia mobilne stały się tak popularne, że inni twórcy wzorują się na ich pomysłach. Studiem zachwyciło się nawet Apple – ostatni tytuł został pobrany milion razy z AppStore, i to w niecały tydzień!

Pierwsze kroki Digital Melody zaczęło stawiać w 2012 roku. Piątka przyjaciół z Grodziska Mazowieckiego pod Warszawą (Paweł “Jędras” Jędrysiak, Michał Stalewski, Radek Czekaj, Piotr Stalewski oraz Paweł “Kitek” Kitajewski) postanowiła otworzyć studio, w którym będzie tworzyć gry na smartfony. Mieli już doświadczenie m.in. w marketingu, muzyce i programowaniu.

– Pierwszym pomysłem na grę, była Joypa Colors. Pomysł zrodził się z chęci stworzenia gry edukacyjnej, w której pokolorowany świat zaczyna ożywać. Pomysł wydawał się tym bardziej odpowiedni, że w naszym życiu zaczęły pojawiać się dzieci – mówi Radek Czekaj w rozmowie z INN:Poland. – Przy okazji po prostu super brzmiało, że nasze dzieci będą grały w coś, co sami zrobiliśmy. Tak powstała Joypa – interaktywna kolorowanka na smartfony i tablety. Nie okazała się wielkim sukcesem. Zrozumieliśmy, że trzeba szukać szczęścia i pieniędzy w innych grupach wiekowych i gatunkach – dodaje.

Studio Digital Melody postawiło na popularne dziś gry, do których obsługi wystarczy jeden palec. Dzięki prostemu sterowaniu i zbalansowanej mechanice gry mają optymalny stopień trudności i dostarczają sporo frajdy. Tak powstało pierwsze dzieło przyjaciół z Grodziska Mazowieckiego – Timberman.

 

 

10259815_749304201781491_2695295298606229834_n

 Facebook Digital Studio

 

Rozgrywka polega na sterowaniu drwalem i ścinaniu drzewa. Utrudnieniem jest unikanie gałęzi. Brzmi banalnie, ale wciąga – i to aż 35 milionów ludzi. Timberman był dostępny na platformach Android i iOS, dzięki sukcesowi jaki odniósł został przerobiony na konsole, PC oraz maszynę arcade. Tak, w grę stworzoną przez Digital Melody można pograć na popularnych w latach 80-tych i 90-tych automatach do gier.

Proces tworzenia gry dzieli się u nas na 4 etapy: prototypowanie, tworzenie UX, tworzenie contentu oraz działania PR. Do gier używamy głównie oprogramowania Unity oraz pakietów Adobe. Nad poszczególnym projektem pracują zazwyczaj 3 osoby: Project Manager, Programista oraz Grafik. W tym samym czasie staramy się tworzyć 3 gry jednocześnie. Czas trwania pracy to przeważnie między 3 a 6 miesięcy, choć zdarzają się wyjątki: jedna z naszych gier, Throw2Rio, powstawała 2 tygodnie, Joypa zaś 12 miesięcy. – tłumaczy INN:Poland Paweł Jędrysiak.

Studio kuło żelazo póki gorące. 2016 rok przyniósł kolejny sukces. Surfinfers w ciągu miesiąca od premiery przekroczył pułap miliona pobrań.

Digital Melody swoje działania kieruje przede wszystkim na produkcji tytułów dedykowanych na urządzenia Apple. Gigant bardzo zainteresował się Surfinfers i zaczął fabrycznie instalować grę na AppleTV w swoich salonach.

– Nasze gry są bezpłatne, więc bazujemy głównie na wpływach z reklam. Gry produkujemy w głównej mierze na platformy Apple oraz Google. Dzięki zastosowaniu silnika Unity nie ma problemu z kompatybilnością i portami. Dopracowujemy tylko pewne elementy, które różnią się w iOS i Androidzie, pokroju mikropłatności, zapisu danych czy ikon. – mówi w wywiadzie dla INN:Poland Radek Czekaj.

Na pierwszy rzut oka proste gry Digital Melody lawinowo zyskują na popularności. Najnowszy tytuł studia: Hardway, w którym należy budować przęsła mostu dla jadącego samochodu  okazał się kolejnym strzałem w dziesiątkę. Milion pobrań w niecałe 7 dni.

 

Radek Czekaj zapytany o dalsze plany Digital Melody uchylił rąbka tajemnicy:

– W 2017 roku planujemy wydać 4-5 gier na rynku mobilnym i tvOS. Przygotowujemy się również do wydania naszych gier na komputery i konsole: Playstation 4, Nintendo Switch, Nintendo 3DS oraz Xbox One. Cały czas interesują nas nowe technologie, nowe rynki, ale jedynym newsem, który mogę zdradzić, jest to, że premiera naszej najnowszej gry będzie miała miejsce już w maju, dokładnie w trzecią rocznicę wydania Timbermana – mówi.

Redakcja PublicRelations.pl trzyma kciuki za już 9-osoby zespół z Grodziska Mazowieckiego. Czym tym razem zaskoczy nas studio Digital Melody? Czekamy!

źródło: INN:Poland

Comments

comments

107
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...