Amerykanie w mediach społecznościowych chcą od swoich liderów wizji i pomysłów

Redakcja PR - 25.04.2016
81

Czego oczekuje się po liderach w social mediach?

 

Z badań wynika przede wszystkim, że social media odgrywają coraz większą rolę w biznesie, kształtowaniu trendów i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań – Amerykanie oczekują, że u swoich liderów znajdą wizje i pomysły. Warto byłoby powtórzyć badania w Polsce i dowiedzieć się, czego Polacy szukają w Internecie i jakie oczekiwania mają względem biznesowych autorytetów.

Niemal dwie trzecie Amerykanów (64%) uważa, że najlepsi przedsiębiorcy i biznesmeni powinni aktywnie udzielać się w social mediach. Nie oczekują jednak anegdotek z życia prywatnego, ale informacji biznesowych, jak wynika z czwartej edycji badań The Global Street Fight Study from G&S Business Communications and Harris Poll.

Ponad jedna trzecia Amerykanów (36%) oczekuje, że liderzy będą dzielić się swoimi wizjami firmy, 35% chciałoby porozmawiać z nimi o ich produktach i usługach, 32% pragnęłoby usłyszeć o ich doświadczeniach i zastosowanych rozwiązaniach, a jedna czwarta – o organizacji pracy i zaangażowaniu pracowników.

Dla porównania – tylko 18% oczekuje profesjonalnych wskazówek do rozwoju i jedynie 15% chciałoby usłyszeć osobiste dykteryjki i anegdoty. Tylko 13% życzyłoby sobie porad, jak prowadzić biznes.

“Social media dają ludziom okazją spojrzenia na firmę oczami jej właścicieli i dyrektorów, a im – wysłuchania akcjonariuszy i interesariuszy” – mówi Steve Halsey, szef i dyrektor zarządzający G&S – „The Global Street Fight Study pokazuje, że wszyscy chcą tej zmiany perspektywy, ale nie poprzez opowiadanie prywatnych historii czy żartów. Chodzi o zbudowanie wzajemnej relacji, osobiste dostarczanie wiarygodnych wieści firmowych z pasją i konkretnym przekazem”.

Co szczególnie interesujące w kontekście takiej komunikacji biznesowej, jedynie 28% Amerykanów nie widzi różnicy pomiędzy osobistym zarządzaniem kontem a używaniem ghostwritera czy speców od marketingu.

„W mediach społecznościowych głos najważniejszych liderów i ich firm zlewa się w opinii większości Amerykanów w jedno” – uważa Carol Gstalder, wiceprezes Nielsena ds. badania konsumentów i współautor badania – „4 na 10 Amerykanów śledzi ich w Internecie i skrzętnie odnotowuje, jak poprzez komunikację kształtują wizerunek i reputację swojej firmy. To niezwykle ważne w przypadku budowania swojej reputacji, wpływania na postępowanie interesariuszy, gromadzenia kapitału zaufania i wykorzystywania go podczas kryzysu”.

Możliwość wzmocnienia wiarygodności swojej i firmy jest szczególnie duża wśród millenialsów (18-34 lat) i pokolenia X (35-44 lat). Te grupy oczekują nie tylko informacji biznesowych, lecz także chcą nieustannie być na bieżąco w sprawach firmy właśnie dzięki social mediom. Bardziej wierzą informacjom tam zamieszczanym, bardziej ufają też aktywnym i szczerym liderom używającym kanałów społecznościowych.

Dla przykładu:

  • 63% millenialsów i 58% pokolenia X coraz częściej śledzi poczynania firm przez social media niż poprzez inne kanały.
  • 53% millenialsów i 47% pokolenia X darzy większym zaufaniem informacje o firmie pochodzące mediów społecznościowych niż z innych kanałów.
  • Dwie trzecie millenialsów i 61% pokolenia X uważa liderów za bardziej godnych zaufania, jeśli są obecni i postępują z klasą w social mediach.

 

Holmes Report,
http://www.holmesreport.com/research/article/americans-want-business-leaders-to-share-vision-on-social-media

Comments

comments

81
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...