3 wskazówki, jak współpracować z mikro-influencerami

Redakcja PR - 08.02.2017
244

Jak budować relacje z mikro-influencerami?

Wielokrotnie pisaliśmy o zaletach influencer marketingu. W jednym z materiałów poruszaliśmy również kwestię mikro-influencerów, którzy choć mają mniejszą liczbę odbiorców, to potrafią ich skutecznie zaangażować i są dla nich prawdziwymi liderami opinii. Sarah Ware pisała na łamach adweek.com o tym, w jaki sposób budować relacje marki z mikro-influencerami, aby współpraca zakończyła się sukcesem. Poniżej prezentujemy proponowane przez nią wskazówki:

  1. Traktuj każdego mikro-influencera indywidualnie

Pamiętaj, że każdy z mikro-influencerów jest nie tylko Twoim potencjalnym współpracownikiem, który może przynieść korzyści dla marki, ale także to zwykły człowiek, który oczekuje Twojego zainteresowania. Pokaż, że rzeczywiście ciekawi Cię to, czym się zajmuje i że cieszysz się, że możecie podjąć współpracę. Mikro-influencerzy nie chcą być traktowani jako element strategii Twojej marki, ale jak indywidualne osoby, które mogą swoim potencjałem podzielić się z Twoją marką.

  1. Nie zamartwiaj się, jeśli nie dogadujesz się z jedną osobą

Mikro-influencerów są już tysiące, jeśli nie miliony, więc nie przejmuj się, jeśli z jednym z nich nie możesz się dogadać. Jeśli współpraca z jedną osobą nie jest zgodna z oczekiwaniami czy w ogóle nie może dojść do skutku, to jeszcze nie jest koniec świata. Prawdopodobnie ta osoba nie pasuje do Twojej marki, ale na szczęście wśród szerokiego grona mikro-influencerów znajdziesz wiele innych, z którymi może Ci się udać nawiązać owocną współpracę.

  1. Precyzyjnie wyjaśnij, czego oczekujesz od współpracy z mikro-influencerami

Wielu PR-owców czy marketerów oczekuje, że influencerzy będą działać zgodnie z ustaloną strategią współpracy. Ale zdarza się, że wyjaśniają tę strategię zbyt ogólnie i nie doprecyzowują jasno swoich oczekiwań. Jeśli zależy Ci na tym, żeby mikro-influencerzy używali konkretnych słów odnosząc się do Twojej marki, powiedz im o tym. Jeśli chcesz, aby posty pojawiały się o konkretnej godzinie, również należy to wyraźnie zaznaczyć podczas uzgadniania warunków współpracy. Inaczej istnieje ryzyko, że każdy z mikro-influencerów inaczej zinterpretuje ogólne założenia, podczas gdy Ty będziesz oczekiwać czegoś zupełnie innego.

Źródło: Sarah Ware, adweek.com, 3 Ways to Spark Successful Relationships With Micro-Influencers

Zobacz też:

Kluczowe powody, dla których warto zdecydować się na współpracę z influencerami

Comments

comments

244
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...